Saturday, November 10, 2012

Freshen Up with New Look


Kebetulan hari ni aku saja lah bukak link blog aku under kategori style diary and there is two reason. Reason pertama sebab aku nak bagi link blog aku kat Aquila Style (which aku maybe akan brag about this kalau gambar aku betul-betul keluar kat website ni la.hope soo! Just stay tuned!). reason kedua pulak sebab aku saja nak tengok berapa jauh style aku dah berubah. And…the result is…holy shiit! Apesal style aku dulu look soo damn worse as compared to now? Okay, obviously memang dulu ialah zaman disaster aku. But still, teruknya dressing aku. nampak macam budak comot! bahaha.

Apart from that, there is most frustrating part of them all! Which is aku tak update style aku selari dengan apa yang aku dah pakai seharian. Aku baru noticed yang paling latest style diary aku ialah on Spetember. What?? Seriously ifa?! Macam mana lah aku nak promote style aku kat orang kalau aku sendiri pun jarang update style sendiri kat blog. Aiyoyo. Kalau ikutkan day to day outfit, seriously ada banyak perbezaan style aku dulu dengan sekarang and banyak lagi gambar outfit yang aku tak amik dan aku patut post kat blog ni. malangnya, aku tak buat. Hehe. Whatever it is, I should upload my style outfit of the day. Aku kena maintain updating record style aku, kalau tak korang tak nampak ape perubahannya. tak gitu? aww~
























Tiger head yellow sweater: China Online Shop | orange skirt: Tanjung Karang market | 
teh tarik scarf: Poppin' Hijab | pink plastic watch: Diva | Sandal: Bandung

So, today (actually beberapa minggu lepas) aku decided untuk pakai something yang colourful but not too
colourful. Sebab sejak kebelakangan ni (referring to bulan lepas) aku asyik suka pakai outfit yang gelap je such as hijau gelap, biru gelap. Rasa macam kinda gloomy pulak. so, untuk mempertingkatkan mood ceria aku, aku rasa macam nak pakai combination of yellow and orange. Color block sioot!! Dah lama rasanya tak main color block. Kebetulan aku baru beli sweater kuning bercorak kepala harimau tu dekat kedai online China, so, tips untuk shopaholics out there. Whenever barang yang korang baru beli sampai, pastikan korang terus pakai. kalau tak, after seminggu pun tak pasti korang akan pakai barang baru tu atau tak. seriously, trust me dan korang pun patut tahu kenapa kena trust aku. Sebabnya aku dah banyak kali tak terpakai lagi barang yang aku baru beli! Huahua. I know. My bad. In the process of improving.

Back to the topic, since aku nak pakai color block punyer outfit, aku taknak lah asyik pakai tudung warna hitam untuk tone down the whole outfit. So, again kebetulan tudung baru aku sampai. Warna teh tarik gitu. Awww. Daripada aku asyik pakai hitam, baik aku try warna yang soothing macam teh tarik ni kan? The result is….i loiike. Rasa refreshing pulak because dah lama giler aku tak pakai skirt plus aku dah lama teringin nak ada satu sweater berkepala harimau. Hoho. Rasa macam cool gitu. Besides, it’s quite fun untuk try new kind of style which is not really your style but ada possibility boleh jadi your kind of style. What about you guys? What kind of new style korang dah try?


Sekian, terima kaseeyyyy 
 (aku bagi bow kat korang ni).

7 comments:

 

GeeKintheRainboW Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork